logo Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Braniewie

Sposób załatwiania spraw

Aby otrzymać orzeczenie o niepełnosprawności lub stopniu niepełnosprawności należy złożyć:

  1. wypełniony i czytelnie podpisany wniosek o wydanie orzeczenia o niepełnosprawności lub stopniu niepełnosprawności,
  2. zaświadczenie lekarskie o stanie zdrowia wydane dla potrzeb Zespołu do Spraw Orzekania o Niepełnosprawności, wystawione przez lekarza rodzinnego lub specjalistę (zaświadczenie ważne jest 30 dni od daty jego wystawienia),
  3. kserokopię dokumentacji medycznej potwierdzonej za zgodność z oryginałem na każdej stronie.

    Potwierdzenie musi zawierać:
    – czytelny podpis lub parafkę z pieczątką imienną osoby potwierdzającej,
    – pieczątkę nagłówkową instytucji potwierdzającej,
    – datę potwierdzenia
  4. inne dokumenty mogące mieć wpływ na ustalenie niepełnosprawności, np. kserokopie uprzednio wydanych orzeczeń.

WAŻNE!

Wszelkie dokumenty oraz wnioski można składać bezpośrednio w siedzibie Zespołu jak również przesłać pocztą na adres Powiatowego Zespołu.

Składając osobiście w siedzibie Zespołu niepoświadczoną za zgodność z oryginałem kserokopię dokumentacji medycznej, należy mieć ze sobą również oryginały powyższej dokumentacji – do wglądu.

Jeżeli dołączona do wniosku dokumentacja jest niewystarczająca do wydania orzeczenia o niepełnosprawności, stopniu niepełnosprawności lub o wskazaniach do ulg i uprawnień, przewodniczący zespołu zawiadamia na piśmie osobę zainteresowaną lub przedstawiciela ustawowego o konieczności jej uzupełnienia oraz wyznacza termin złożenia brakującej dokumentacji z pouczeniem, że nieuzupełnienie jej w określonym terminie spowoduje pozostawienie wniosku bez rozpoznania.